Σάββατο 5 Ιουνίου 2004

ΜΑΡΟΥΣΙ ΣΤΑΘΜΟΣ ΗΣΑΠ : Νέο λίφτινγκ 4,5 εκατ.ευρώ.!



«Η  γέφυρα ενδέχεται να μην αντέξει έναν ισχυρό σεισμό».

 Αυτό προκύπτει από τις δηλώσεις του διευθυντή τεχνικών έργων του ΗΣΑΠ κ.Αθ.Ρίζου

 ( εφημερίδα ΒΗΜΑ  11/6) ο οποίος  ταυτόχρονα σπεύδει να  μας καθησυχάσει λέγοντας ότι “ δεν τίθεται κανένα ζήτημα για την ασφάλεια των επιβατών. Θέλουμε απλώς να προλάβουμε και όχι να διορθώσουμε “.

Οι μελέτες των τεχνικών του ΗΣΑΠ οι οποίες διήρκεσαν 4 χρόνια και στις οποίες χρησιμοποιήθηκαν ακόμα και … ραδιενεργά υλικά , έδειξαν ότι η γέφυρα του σταθμού έχει υποστεί φθορές που εντοπίζονται στα θεμέλια της γέφυρας που χρονολογείται από το 1952 και οφείλονται στο χρόνο και τη χρήση της, ενώ διαβρώσεις και καθιζήσεις σε συγκεκριμένα σημεία έχουν προκαλέσει  και τα νερά των σιντριβανιών της πλατείας.

 Η λύση που επιλέχθηκε είναι το γνωστό “μπουτελιάρισμα”  επί το επιστημονικότερον …. « η τοποθέτηση μόνιμων μεταλλικών κατασκευών εν Ίδη υποστυλωμάτων, στα οποία θα περιέχονται ειδικοί αποσβεστήρες κραδασμών».

 Το έργο θα εκτελεστεί από ιδιώτη εργολάβο, ο οποίος υπογράφει  με τον ΗΣΑΠ σύμβαση ύψους 4,5 εκατομμυρίων εύρω ! Οι εργασίες θα ξεκινήσουν άμεσα και θα ολοκληρωθούν μετά τους ολυμπιακούς αγώνες.

 Κατά τον ΗΣΑΠ η ανάπλαση του σταθμού που ολοκληρώθηκε πριν λίγους μήνες – και προκάλεσε θύελλα αντιδράσεων -  είναι ανεξάρτητο έργο μιας και ο σταθμός εκτείνεται σε ένα μόνο μέρος της γέφυρας, το οποίο  ούτως ή άλλως έχει δικές του θεμελιώσεις..

 Αυτό βέβαια δεν μπορεί να κρύψει το γεγονός ότι η πολυδιαφημισμένη ανάπλασή  του  ήταν ένα πανάκριβο λίφτινγκ με τόνους σίδερο, σε έναν υπέργηρο ( σταθμό ) με σοβαρά προβλήματα “ υγείας “ που η αντιμετώπισή τους θα απαιτήσει κι’ άλλους ακόμα τόνους σίδερο !

 Τώρα όσοι περιμένουν να τελειώσει στις 30/6 η  αναστάτωση  στο κέντρο του Μαρουσιού  από τα έργα των ολυμπιακών αναπλάσεων, ας περιμένουν νέο γύρο.

Τέλος όσο αφορά τον ίδιο τον σταθμό, ο ΗΣΑΠ βεβαιώνει ότι έχει ληφθεί πρόνοια ώστε τα επικείμενα έργα να μην εμποδίσουν την ομαλή λειτουργία του.

 Ελπίζουμε γιατί από την μία οι ολυμπιακές κόκκινες ζώνες στην Κηφισίας και πέριξ του Σταδίου, από την άλλη η πλήρης αδυναμία πρόσβασης  των Ι.Χ στο κέντρο , το τρένο και το μηχανάκι ( αν είναι μοτοκρός ) μας έχει μείνει ..!