Πέμπτη 1 Ιανουαρίου 2004

6ο Δημοτικό – 4ο Νηπιαγωγείο Κηφισιάς

Ένας στόχος έγινε πραγματικότητα 25 χρόνια μετά.

Πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια του 6ου Δημοτικού σχολείου και 4ου Νηπιαγωγείου Κηφισιάς, παρουσία του Υπουργού Παιδείας , του Δημάρχου Κηφισιάς , του μητροπολίτη κ.α
Μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικοί και κάτοικοι των εργατικών πολυκατοικιών και της Κάτω Κηφισιάς, που όλα αυτά τα χρόνια δεν σταμάτησαν στιγμή να αγωνίζονται για την ανέγερση του νέου σχολείου πλημμύρισαν την αίθουσα εκδηλώσεων.
25 χρόνια κινητοποιήσεων χρειάστηκαν για να πραγματοποιηθεί ένα όραμα των κατοίκων της πιο υποβαθμισμένης περιοχής της Κηφισιάς.

Όλα αυτά τα χρόνια , όπως επισήμαναν στις ομιλίες τους τόσο ο Πρόεδρος της σχολικής επιτροπής, όσο και ο Δήμαρχος, οι γονείς δεν σταμάτησαν να αγωνίζονται γι’ αυτό το δίκαιο αίτημά τους και αν έγινε αυτό το σύγχρονο σχολείο οφείλεται σ’ αυτούς.
Από το 1982 το 6ο Δημοτικό στεγαζόταν σε ενοικιαζόμενο και κατά γενική ομολογία ακατάλληλο κτίριο. Παλιό, με μικρές ακατάλληλες αίθουσες, με ανύπαρκτους βοηθητικούς χώρους που είχε σαν αποτέλεσμα την δραματική μείωση των μαθητών χρόνο με το χρόνο.
Ο σεισμός του 1999 ήρθε να δώσει την χαριστική βολή. Το κτίριο κρίθηκε ακατάλληλο και από τότε συστεγαζόταν με το 4ο Δημοτικό.
Οι γονείς ενέτειναν τις κινητοποιήσεις για την άμεση ανέγερση νέου διδακτηρίου, με την ενεργή συμπαράσταση των διευθυντών, των δασκάλων και κάποιων δημοτικών συμβούλων, παρ ότι υπήρξαν και αντίθετες φωνές που όχι μόνο δεν υποστήριζαν αυτό τον αγώνα αλλά και ζητούσαν την κατάργηση του σχολείου.

Όπως τόνισε και η σημερινή πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων , οι γονείς θα συνεχίσουν να παλεύουν για αναβάθμιση της δημόσιας και δωρεάν παιδείας
“ Για ένα σχολείο που τα παιδιά μέσα από την εκπαιδευτική διαδικασία θα κατακτούν συστηματικά τη γνώση . Θα αναπτύσσουν τις δεξιότητες και τις κλίσεις τους, θα καλλιεργούν την φαντασίά τους.
Για ένα σχολείο όπου τα παιδιά θα μαθαίνουν να δουλεύουν συλλογικά, οργανωμένα, δημιουργικά χωρίς ανταγωνισμό, που θα ανακαλύπτουν τον κόσμο μέσα από σύγχρονα βιβλία και διδακτικές μεθόδους, που μέρα με τη μέρα θα ολοκληρώνονται σαν άνθρωποι.
Για ένα ολοήμερο σχολείο που η διεύρυνση του χρόνου θα προκύψει από τις αλλαγές που χρειάζεται να γίνουν στο περιεχόμενο και όχι προκαταβολικά σαν υπερωριακή απασχόληση.
Που θα οργανώνει με ουσιαστικό τρόπο την διδασκαλία των Αγγλικών και θα εξασφαλίζει την πιστοποίηση της γνώσης της από το Δημόσιο σχολείο, ώστε να πάρει τέλος η τυραννία και τα έξοδα των φροντιστηρίων, που όσο μεγαλώνουν τα παιδιά αυξάνονται και τα έξοδα των φροντιστηρίων, ειδικά στο Λύκειο.
Είναι άραγε τυχαίο ότι από την περιοχή της Κάτω Κηφισιάς πέρασαν μόνο 6 παιδιά στο Πανεπιστήμιο και 30 στα ΤΕΙ από τα 54; Και απ’ αυτά 1 παιδί πέρασε στο Πανεπιστήμιο από τις Εργατικές.
Για ένα σχολείο που θα έχει μόνιμους δασκάλους ειδικότητας και όχι ωρομίσθιους για να είναι η Θεατρική Αγωγή, η Ζωγραφική, η Πληροφορική στο πρωινό πρόγραμμα και για όλους τους μαθητές.
Για ένα σχολείο με ολιγομελή τμήματα και επαρκή αριθμό δασκάλων, όχι όπως έγινε φέτος με το ολοήμερο σχολείο , ένας δάσκαλος ανά εξήντα μαθητές.
Τόνισε τέλος ότι το 6ο Δημοτικό πρέπει να αποτελέσει κέντρο πνευματικής και πολιτιστικής ανάπτυξης της περιοχής “.

Οι διευθύντριες του Δημοτικού και του Νηπιαγωγείου πρότειναν να πάρει το σχολείο το όνομα της Πηνελόπης Δέλτα, που υπήρξε η πρώτη κυρία της παιδικής λογοτεχνίας και έζησε στην Κηφισιά.
Ο Δήμαρχος Κος αφού ευχαρίστησε όλους όσους βοήθησαν στην ανέγερση του νέου διδακτηρίου έθεσε υπ’ όψη του υπουργού τα προβλήματα που υπάρχουν στο χώρο της παιδείας και ζήτησε την αύξηση των κονδυλίων για την συντήρηση των σχολικών κτιρίων.
Ο Υπουργός αναφέρθηκε στις αλλαγές που έγιναν όλα αυτά τα χρόνια στην παιδεία σε σχέση με τις χώρες της Ευρώπης και τόνισε ότι το κέντρο βάρους πρέπει να είναι στην ποιότητα, προσπαθώντας να απαντήσει κυρίως στην πρόεδρο του Συλλόγου Γονέων & κηδεμόνων.

Τέλος η εκδήλωση έκλεισε με παρουσίαση μουσικού δρώμενου από τους μαθητές του δημοτικού και του νηπιαγωγείου.

Ε.Σ